16 października 2012

" Oplątani Mazurami " Katarzyna Enerlich

Z odkrywania ukrytych pod dachami mazurskich domów
tajemnic czerpię radość i inspirację. Korzenie mojego rodu Enerlich
sięgają  Prus Wschodnich. Być może
dlatego miłość do tej ziemi jest tak oczywista, że nie
potrafię o tym milczeć ? Miłość do Mazur jest jednak 
nie tylko dziedziczna, ale i zaraźliwa. Zbiór opowiadań " Oplątani Mazurami " 
powstał z myślą o tych, którzy
dali się uwieść tajemniczej Czarodziejce Jezior. Według
pruskiej legendy - Czarodziejka pływa w olchowej łódeczce i nitkami 
babiego lata oplątuje serca tych, którzy tu przybywają.

W każdej z opowiedzianych historii drzemie w otoczce fikcji ziarenko prawdy.
Są więc prawdziwe miejsca i zdarzenia, nazwy i sytuacje. Wielu z występujących
tu bohaterów istniało naprawdę. A jeśli nawet coś jest wymyślone, to mogło się
przecież zdarzyć pod pełnym gwiazd i tajemnic mazurskim niebem...

Katarzyna Enerlich.



MOJA OPINIA:

Kocham Mazury, a więc nie mogłam przejść obojętnie obok tej książki, która w pewien sposób jest magiczna, zawiera osiemnaście cudownych opowiadań, w których fikcja przeplata się z rzeczywistością, nadając całości cudownej otoczki. 

Książka jest zarówno dla osób, które odwiedziły Mazury, ale i również dla osób, które jeszcze tam nie były, jestem pewna, że po przeczytaniu tej książki zakochają się w tym miejscu i zapragną je odwiedzić, bo uwierzcie mi - na prawdę warto.

W opowiadaniach znajdziemy historie ludzi takich jak my, z opowiadania na opowiadanie będziemy znajdować się w coraz to bardziej obecnych latach.


MOJA OCENA: 10/10





Wydawca






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

~ Dziękuję za każdy komentarz ~