15 października 2012

" Dziewczynki ze świata maskotek " Anja Snellman


Zaginęła dwanaście lat temu
w pierwszym tygodniu grudnia w mieście O.


Czy wiesz, skąd Twoja córka ma pieniądze?
Czy wiesz, z kim się przyjaźni?
Czy wiesz, co robi, gdy jest poza domem?
Matka Jasmin nie wiedziała.


Wstrząsająca powieść znakomitej pisarki
o zaginięciu czternastoletniej Jasmin.


Czego brakowało dziewczynce z całkiem zwykłego,
dobrego domu, że zaczęła oddawać się starszym panom?
Co się zdarzyło, że pewnego dnia zniknęła z miasta
w towarzystwie jednego z nich? Jak działa podziemny 
seksbiznes z udziałem nieletnich?
Anja Snellman oświetla sprawę Jasmin ze wszystkich 
stron. Sugestywna proza robi tym większe wrażenie,
że autorka nikogo nie ocenia.


MOJA OPINIA:

Książka ta zaintrygowała mnie od pierwszej chwili gdy tylko o niej usłyszałam, a więc gdy tylko miałam możliwość zakupienia jej szybko to uczyniłam.
Zapewne wiele osób będzie myślało, że są w tej książce jakieś wulgarne opisy, sceny lub tym podobne rzeczy. Nic z tych rzeczy. Autorka książki podążyła w stronę ludzkiej psychiki, a nie w stronę cielesnych uciech. 
Książka ukazuje nam przywiązanie do "porywacza", to jak trudno wrócić jest do normalnego życia. Zakończenie było dla mnie wielkim zaskoczeniem, a zarazem rozczarowaniem, ponieważ nie wyjaśniło nam ono nic, nie wiemy co tak na prawdę stało się z naszą bohaterką, jakiego wyboru dokonała.

Myślę sobie, że autorka zrobiła sobie idealne otwarte zakończenie, aby napisać dalszą część, którą z wielką chęcią bym przeczytała. 

Jeśli jesteście ciekawi jakiego wyboru dokonać musiała by Jasmin sięgnijcie po książkę, bardzo Was do niej zachęcam.


MOJA OCENA: 10/10



Wydawca




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

~ Dziękuję za każdy komentarz ~